Koupelny a kuchyně na klíč mají prapočátek v garáži
Začalo to liazkou plnou dlaždic, dnes dokážou vybavit celý byt na klíč: Koupelny Šujan už dávno nevládnou jen dlaždicím.
Ať už stavíte dům nebo chcete vybourat staré panelákové jádro či vylepšit koupelnu, při shánění informací, co vše je dnes možné, se vám zatočí hlava. Na trhu je toho tolik, že se člověk v nabídce ztrácí. Navíc si nemůže být jistý, jestli to, co si na internetu vybral, je pro něj to nejvhodnější.
„Sortiment se pořád a velmi rychle mění, každou chvíli je na trhu nějaká novinka. Nemůžeme si nechat ujet vlak, takže neustále jezdíme na veletrhy, školení, prohlídky přímo k výrobcům. I díky tomu, že objevujeme denně nové věci, je naše práce zajímavá a baví nás, člověk neupadne do stereotypu,“ říká při prohlídce mosteckého koupelnového studia jednatelka firmy Ivona Vrťová.
Zákazník neví, kam se dřív podívat. Na prodejně v České ulici je zhruba sedmdesát koupelnových boxů, veškeré zařizovací předměty, obklady, aby si na ně mohl zákazník sáhnout. „A k tomu tu máme stohy katalogů, takže když si zákazník nevybere nebo to není úplně podle jeho představ, dohledáme podobnou variantu, aby byl spokojený. Pokud si tak vybere z katalogu, umíme sehnat vzorek, aby dlažbu viděl na vlastní oči.“ popisuje praxi Vrťová.
Zákaznický servis na jedničku
Výhodou je, že sortiment nabízí Šujan tak široký, že uspokojí běžného zákazníka, ale i ty velmi náročné. „Máme dlaždičky za sedm tisíc za metr, ale i za dvě stovky. Kompletní koupelnu vybavíte klidně i za 25.000,-, umíme lidem vysvětlit, kde šetřit a kde už se to nevyplatí. Navíc, když se zákazníkem zpracováváme jeho zakázku se vším všudy, jsou ceny srovnatelné s těmi na e-shopech, navíc s kompletním servisem. Nenecháme zákazníka na holičkách, když se mu něco rozbije, na rozdíl od velkých hobby marketů seženeme náhradní díl nebo nabídneme jiné řešení,“ upozorňuje jednatelka firmy.
Zaměstnanci dovedou poradit, protože mají letitou praxi. „Vedoucí prodejny je tu devatenáct let, já osmnáct, kolega šestnáct let. Zákazníci jsou mile překvapení, když zjistí, že se jim věnuje někdo, s kým řešili první koupelnu před tolika lety,“ dodává Vrťová. „Postupně doplňujeme sortiment podle toho, co lidé požadují. „Dnes máme všechno, co k rekonstrukci bytu potřebujete. Děláme také kuchyně, podlahy, dveře. Pro zákazníka vytvoříme grafický návrh a vše postavíme. Lidé se totiž často ptali, jestli jim vše i namontujeme, proto můj manžel založil stavební firmu,“ říká k široké nabídce služeb Ivona Vrťová, dcera zakladatele.
Vytvoření návrhu koupelny využila i Marcela Švarcová z Litvínova. „Mám malinkou koupelnu, kde hrál roli každý centimetr, klasické umyvadlo už by mi nedovolilo, abych mohla bezpečně vylézt ze sprchového koutu. U Šujana jsem byla řešit návrh několikrát a vždy se mi věnovali s veškerou péčí a jsem naprosto spokojená. Mám sice malinkou, ale zato krásnou koupelnu, kde mám vše potřebné,“ pochvaluje si Švarcová.
Dlaždičkami žije celá rodina
To, že je Šujan rodinná firma, je další devízou této prodejny – kromě manželů Šujanových, pracují ve firmě obě dcery a jejich manželé. „Někdy je to náročné, ale kdo z dospělých dnes může říct, že vidí každý den maminku a tatínka?“ směje se Vrťová a dodává, že nedávno ve školní práci na téma „Čím bych chtěl být, až budu velký“ její malý syn napsal, že by chtěl dělat návrhy koupelen a kuchyní. Milan Šujan se tak může těšit na dalšího rodinného nástupce.
„Vše začalo v roce 1994,“ vzpomíná Milan Šujan. „Po revoluci, když jsme se ženou stavěli dům, nemohli jsme sehnat žádné dlaždičky. Navíc jsem byl tehdy bez práce, banka se neptá, jestli máte čím splácet. Proto jsem se rozhodl, že zkusím prodávat dlažbu. Nasedli jsme do stodvacítky a jeli do Hradce Králové, kde jsme koupili od každé dlaždičky kus. Doma jsem si v garáži sám udělal stojany a na ně je vystavil. Když jsme dům zkolaudovali, půjčili jsme si a objednali liazku dlaždiček. Bylo to tehdy těžké, tři měsíce jsme neprodali ani metr,“ vzpomíná Milan Šujan.
Z dobrého nápadu je díky sehranému týmu dnes krásná prodejna, kde pořídíte koupelnu, kuchyň či dveře a se vším umí poradit. „Největší odměnou pak je, když se vám spokojený zákazník vrátí,“ uzavírá Vrťová s tím, že kolikrát lidé přijdou poděkovat s bonboniérou.
Článek převzat z E-mostecko.cz.